ثمین مووی

  • ۰
  • ۰

لنت های اورگانیک، نیمه فلزی، کامل فلزی و سرامیکی از انواع لنت های موجود در بازار است که هر کدام ویژگی ها و نوع ساخت متفاوتی دارند و همچنین با توجه به سوالات زیاد شما درمورد لنت ترمز تیگران و .. در این گزارش می توانید انواع این لنت را بشناسید.

لنت‌های اورگانیک

برخی لنت‌های ساخته شده برای ماشین‌ها از مواد آلی هستند، این نوع لنت‌ها با سایر اجزای ترمز همخوانی خوبی دارد و می‌توان از آن برای کارهای سبکی که ماشین‌ ها انجام می‌دهند، بهره برد. اما وقتی ماشین شما به یک تریلر و یا کاروان وصل باشد و در مسیرهای طولانی رفت و آمد داشته باشید، این ترمز نمی‌تواند انتخاب خوبی باشد. علاوه بر این‌ها در هنگام برخورد با آب، وقتی با این گونه لنت ترمز می‌کنید، توان کمی برای توقف ماشین دارند.

لنت‌های نیمه فلزی

بهتر است این گونه لنت‌ها را نیمه فلزی بنامیم، چرا که در آن از یک کامپوزیتی از فلزات نرم برای اصطحکاک تعبیه شده است که قدرت ترمز کردن را افزایش می‌دهد. با این وجود، روتورها یا درام‌ها این نوع لنت‌های نیمه فلزی کمی زودتر از لنت‌های اورگانیکی از بین می‌روند، اما در کل انتخاب خوبی است.

لنت‌های به طور کامل فلزی

این نوع ترمز از کیفیت و بهره‌ وری بالایی برخوردار است، اما قیمت‌شان کمی گرانتر بوده و در ضمن روتور و درام‌ها در این نوع سیستم ترمز زودتر از لنت‌های نیمه فلزی نابود می‌شوند.

لنت ترمزهای سرامیکی

 این نوع لنت ترمز به مراتب گرانتر از سه نوع قبلی از لنت‌های ترمز است، اما از کارایی بسیار بالایی برخوردار بوده و نیز مدت زمان گارانتی این گونه لنت‌ها نیز بیشتر است. از نقطه ضعف‌های لنت‌های سرامیکی این است که آن‌ها در دمای بالا کارایی خوبی دارند و این مورد بیشتر برای ماشین‌های پرتحرک مسابقه‌ای خوب است. همچنین این ترمزها وقتی سرد و یا مرطوب باشند، اصلا کارایی خوبی ندارند و ترمز ضعیفی را ارائه می‌دهند.

  • ۹۸/۰۷/۱۳
  • سمیرا ضیاالملکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی