ثمین مووی

  • ۰
  • ۰

بورس طلا و سکه

معاملات آتی سکه طلا (futures ) چگونه انجام می‌شود؟

قرارداد آتی چیست؟ (اعم از آتی سکه و بورس طلا و سکه و …)

کارگزاری آگاه, آموزش بآشگاه, بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه , کد معاملاتی آتی سکه ,MARGIN CALL ,اجرای سفارشات در معاملات آتی کالا, آتی سکه, معاملات برخط آتی, نحوه محاسبه قیمت تسویه در معاملات آتی, اعلام اخطاریه افزایش وجه, بازار جبرانی, تحویل فیزیکی, مخاطرات و ریسک‌های حاکم بر بازار, کارمزد معاملات آتی, دامنه نوسان روزانه

قرارداد آتی یعنی الان ما اقدام به خرید کالایی می‌کنیم اما تصمیم نداریم که همین الان کالا را تحویل بگیریم. ودر واقع می‌خواهیم چند ماه بعد کالا را تحویل گرفته و پول آن را بپردازیم، بنابراین به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد، قرارداد آتی می‌‌‌گویند.

در این قرارداد طرفین متعهد به تحویل کالا و پرداخت وجه آن در تاریخ مشخصی در آینده هستند وبرای تضمین انجام تعهد باید خریدار و فروشنده هر کدام مبلغی را نزد شخص امینی (بورس کالا) قرار دهند.

جالب است بدانید که قرارداد آتی قراردادی دو طرفه است و می‌توانیم بدون در اختیار داشتن کالا همین الان کالا با مشخصات معین را بفروشیم و در آینده (پس از چند ماه) آن را با قیمتی که اکنون توافق کردیم تحویل بدیم و پول آن را دریافت کنیم.

این نوع معامله برای کسانی که قصد دارند ریسک خود را کم کنند بسیار مناسب است مثل کشاورزان و تولیدکنندگان موادغذایی.کشاورز می‌خواهد مطمئن شود در فصل برداشت محصول از نوسان قیمت در امان باشد و کارخانه هم برای برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی نیاز دارد مقدار و قیمت خریدهای آینده خود را مشخص کند.

چرا بازارهای آتی مانند آتی سکه یکی از پرطرفدارین بازارها در بین معامله‌گران بورس‌های دنیاست؟

معاملات آتی کالا در جهان طرفداران زیادی دارد چرا که این بازار منافع خریدار و فروشنده کالا را تامین کرده و فرصت کسب سود را برای نوسان‌گیران نیز فراهم می‌کند.

در واقع فعالان این بازار به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. خریداران کالا: کسانی که به کالایی (مثلا سکه) در آینده نیاز دارند، امروز در بازار آتی با قیمت معین پیش خرید می‌کنند.
  2. فروشندگان کالا: کسانی که قصد دارند در آینده کالا (سکه‌های) خود را بفروش برسانند، امروز می‌توانند به قیمت معین برای ماه دلخواه در آینده پیش فروش کنند.
  3. نوسان‎گیرها: کسانی که قصد خرید و فروش فیزیکی اصل کالا (سکه) را ندارند، بلکه می‌خواهند با پیش‌بینی درست روند قیمت کالا (سکه) سود سرشاری بدست آورند.

بازار آتی به رونق اقتصاد کمک زیادی می‌کند. زیرا هم تولید کننده و مصرف کننده می‌توانند ریسک خود را کاهش دهند و هم کسانی که مایلند با ریسک بالاتر سودهای کلان کسب کنند می‌توانند با معاملات قانونی و مطمئن به هدف خود برسند.

برای دانستن همه چیز در مورد این بازار، در ادامه این سلسله مطالب ما را همراهی کنید.

چه ویژگی هایی باعث شده که بازار آتی مورد استقبال چشم گیر معامله گران قرار گیرد؟

کارگزاری آگاه, آموزش بآشگاه, بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه , کد معاملاتی آتی سکه ,MARGIN CALL ,اجرای سفارشات در معاملات آتی کالا, آتی سکه, معاملات برخط آتی, نحوه محاسبه قیمت تسویه در معاملات آتی, اعلام اخطاریه افزایش وجه, بازار جبرانی, تحویل فیزیکی, مخاطرات و ریسک‌های حاکم بر بازار, کارمزد معاملات آتی, دامنه نوسان روزانه

استقبال چشمگیر از این بازار به دلیل ویژگی‌ها و منافع بسیار زیادی است که می‌تواند سود کلانی را نصیب فعالان خود کند. از این منافع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معافیت مالیاتی
  • تخصیص سود بانکی به مبلغی که در حساب در اختیار مشتری موجود است
  • امکان برداشت یک روزه موجودی از حساب، کارمزدهای بسیار پایین
  • امکان خرید و فروش نامحدود در هر روز معاملاتی
  • واریز روزانه سود و زیان به حساب مشتری
  • و …
  • ۹۸/۰۷/۲۹
  • سمیرا ضیاالملکی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی